
Programmalancering
Momenteel werk ik bij een grote gezondheidsorganisatie (4000 fte.), afdeling ICT. Op deze afdeling wordt hard gewerkt aan de vernieuwing van het Electronisch Cliënten Dossier (ECD).
De opdracht
Het programma moet binnen en buiten de organisatie bekend gemaakt worden Eerste doel is om te zorgen dat aan het einde van het jaar 90% van de direct betrokkenen, dat zijn circa 3500 zorgverleners, op de hoogte zijn van het programma. Ander doel is om de acceptatiegraad van het programma zo hoog mogelijk te houden.
De afbeelding Beter voor Elkaar is de speciaal ontwikkelde identiteit voor het programma


Onderscheidend vermogen als valkuil
Van mijn bestaande klant ENACT Trainingen kreeg ik de vraag om ze strategisch op weg te helpen. Hun belangrijkste doelgroep zijn HR directeuren of managers van bedrijven als Ahold en Suez. Ze wilden een nieuw product lanceren en daarnaast hadden ze het probleem dat bestaande, en vooral ook potentiële klanten niet begrepen wat ze deden. Eigenlijk was hun onderscheidende vermogen tegelijkertijd hun valkuil.
Nu begrijpen ze ons wel
In een aantal strategische sessies hebben we de kernwaarden geformuleerd en het dienstenpakket vastgesteld. Op basis hiervan is een nieuwe website ontwikkeld met nieuwe teksten. Met beeldmateriaal op maat, helemaal passend bij hun product, is het ons gelukt om de doelgroep duidelijk te maken hoe bijzonder ze zijn!

Digitaal bloemschikken
Een echte doorbraak in de sierteelt, virtueel boeketten maken in 3D! BloomyPro is als eerste op de markt gekomen met een SAAS oplossing voor het monsteren en creëeren van boeketten. De software levert grote kostenbesparingen op voor de groothandel en bevordert de creativiteit in de bloemen- en plantensector.
Go-to-market
Mijn opdracht was om voor BloomyPro een go-to-market, internationaal marketing- en salesplan te schrijven. Daarnaast heb ik door mijn jarenlange ervaring in de sector een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de introductie bij lokale bedrijven.
Grote & kleinere organisaties
Onderstaand nog een aantal klanten waar ik voor werk of heb gewerkt. Ik werk voor grote organisaties, maar ook voor kleinere organisaties of ondernemingen. Belangrijkste is dat we samen de case helder krijgen en op die manier het beste resultaat halen!







